جستجو

2 روش راحت تغییر رزولوشن و فریم ریت دوربین آنالوگ HD

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

در عصر تکنولوژی، مفاهیمی همچون رزولوشن و فریم ریت از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. این مفاهیم در دوربین‌های آنالوگ HD نیز بسیار مهم هستند و توسط کاربران برای کنترل کیفیت و جزئیات تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرند. رزولوشن به تعداد پیکسل‌هایی اشاره دارد که در هر فریم یا تصویر وجود دارد، در حالی که فریم ریت تعداد فریم‌هایی است که در یک ثانیه ضبط می‌شوند. تغییر رزولوشن و فریم ریت در دوربین‌های آنالوگ HD قابلیتی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا بسته به شرایط مورد نظر خود، کیفیت و سرعت ضبط تصویر را تنظیم کند. در این مقاله، به بررسی نحوه تغییر رزولوشن و فریم ریت در دوربین‌های آنالوگ HDیونی‌ویو می‌پردازیم و روش‌هایی را برای کاربران ارائه می‌دهیم تا بتوانند بهترین تنظیمات را متناسب با نیازهای خود انجام دهند.

قبل از اینکه شروع کنیم، باید بخاطر داشته باشید که روش‌های ارائه شده در ادامه این مقاله در بسیاری از سناریوها می‌توانند مشکل شما را حل کنند. اما اگر چنین نشد، حتما برای حل مشکل خود با کارشناسان فنی حفاظت مارکت تماس بگیرید.

نحوه تغییر رزولوشن و فریم ریت از طریق منوی دوربین مداربسته (GUI)

مرحله اول: ورود به منوی دوربین مداربسته

روی نماد کنترل PTZ کلیک کنید تا به منوی OSD در منوی ابزار نمایش زنده، صفحه نمایش بروید و سپس روی Enter کلیک کنید تا منوی OSD دوربین آنالوگ HDشما باز شود.

ورود به منوی دوربین مداربسته
ورود به منوی دوربین مداربسته

یادآوری: برای برخی از دوربین‌های با فریم ور قدیمی، ممکن است لازم باشد تا روی دکمه Iris + روی پنل PTZ کلیک کنید تا منوی OSD به شما نمایش داده شود.

مرحله دوم: تنظیمات رزولوشن و فریم ریت

شما می‌توانید تمام تنظیمات کدگذاری (encoding) مانند رزولوشن، نوردهی‌(exposure)، حالت روز/شب و غیره را از طریق کلیک بر روی فلش ها و فشار دادن کنترل پنل PTZ تغییر بدهید.

تنظیمات رزولوشن و فریم ریت
تنظیمات رزولوشن و فریم ریت

نحوه تغییر رزولوشن و فریم ریت از طریق وب

مرحله اول: ورود به منوی دوربین مداربسته

روی نماد کنترل PTZ کلیک کنید تا به منوی OSD در سمت راست نمایش زنده دوربین بروید و سپس روی Enter کلیک کنید تا منوی OSD دوربین آنالوگ HD شما باز شود.

ورود به منوی دوربین مداربسته از وب

یادآوری: برای برخی از دوربین‌های با فریم ور قدیمی، ممکن است لازم باشد تا روی دکمه Iris + روی پنل PTZ کلیک کنید تا منوی OSD به شما نمایش داده شود.

مرحله دوم: تنظیمات کیفیت و تعداد فریم در ثانیه

شما می‌توانید تمام تنظیمات کدگذاری‌(encoding) مانند رزولوشن، نوردهی‌(exposure)، حالت روز/شب و غیره را از طریق کلیک بر روی فلش ها و فشار دادن روی کنترل پنل PTZ تغییر بدهید.

تنظیمات کیفیت و تعداد فریم در ثانیه از وب

نتیجه گیری در مورد Resolution و FPS

رزولوشن و فریم ریت دو مفهوم مهم در بحث کیفیت تصویر هستند. در این مقاله، به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توانید این دو مقدار را در دوربین آنالوگ HDخود تنظیم کنید. امیدواریم خواندن این مقاله را کاربردی یافته باشید.

ما مشتاق شنیدن صدای شما برای مشاوره رایگان به شما هستیم. راه ارتباطی با ما 025-38200545

فریم بر ثانیه یا همان تعداد فریم در ثانیه چه چیزی را نشان می‌دهد؟

پارامتر FPS نشانگر روان بودن تصاویر در بازپخش یا پلی بک Playback است.

رزولیشن همان کیفیت تصویر روی مانیتور است؟

رزولیشن resolution بر حسب مگاپیکسل هست و از ضرب دو عدد بدست می آید. هرچه این عدد بزرگ تر باشد، کیفیت تصویر بیشتر است. البته که این کیفیت به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

آیا رزولوشن تصویر با نرخ فریم تصویر دوربین مداربسته ارتباط دارد؟

از نظر علمی خیر. اما نکته ای که تولیدکنندگان در طراحی به آن اشاره می کنند، با افزایش رزولوشن، دیگر به سراغ فول فریم بودن نمی روند. چرا؟ به خاطر هزینه‌ها.

مقالات مرتبط